Zpět na: úvodní stránku, výpis vláken O2 Telefónica, vlákno Vymazání z registru FO Solus - návod
Celkem 123 příspěvků. Přidat nový příspěvek
O2 Telefónica » Vymazání z registru FO Solus - návod
ID vlákna: | 194 | Založeno: | |||
Autor: | Petr K. | ||||
Zobrazeno: | 474304x | Příspěvků: | 123x | ||
Hodnocení: | 3.4 [ 84x ] | ||||
Vlákno sleduje: | Sleduj emailem nebo RSS kanál pro vlákno | ||||
|
Přípivající | Zpráva na kterou reagujete. |
---|---|
Petr kolesapetrseznamcz 11. Říjen. 13 (Pá) - 08:53 ID příspěvku na Operátoři.cz: 3388 |
Přátelé, doplňuji informace... Na úvod prosím promiňte, že nereaguji do tohoto vlákna na dotazy. 1. Nejsem ve většině z nich kompetentní poradit. 2. Nechodím sem pravidelně. Pokud něco hoří, pište mi na email, jak to dělá většina lidí. V krátké době na email zareaguji. A teď k novinkám. Návod v zásadě funguje a právníci/manažeři různých společností, které jsou ve sdružení(SOLUS už se to nejmenuje, ale říkejme tomu tak dál) vymýšlejí, jak to odrbat. Je od začátku zřejmé, že SOLUS je věc využívající jednak nedostatečné legislativní pokrytí věci, za druhé se pohybuje často za hranou zákona. Důkazem výše uvedeného jsou emaily, které dostávám. Společnosti, především O2 se cukají, na infolince už jsou proškoleni, že mají odpovídat v duchu - to by si takhle mohl vymazat každý a sdružení SOLUS by nemělo význam. Hřeší se na to, že bývalý(to zdůrazňuji znova, pro dlužíky návod není) dlužník nepůjde do dalšího kola žádostí, případně sporu. Abych Vám v takové situaci, kdy Vás jako bývalého dlužníka drží v SOLUSu nezákonně pomohl, publikuji níže vyjádření Úřadu pro ochranu osobních údajů(UOOU) k celé věci. Pokud máte vše uhrazeno, nejste v žádném závazku ani pod smlouvou vyžadující souhlas se zpracováním osobních údajů v databázích třetích stran a přitom jste přes Vaši žádost stále v vedeni v SOLUSu, zkuste použít níže uvedené vyjádření v písemné žádosti. Pokud se ani poté nic nestane, obraťte se na UOOU se stížností na příslušnou společnost s popisem Vaší situace. Dle zkušeností těch, kteří celou anabází prošli před Vámi a informovali mě, pracuje tento úřad velmi dobře a především i rychle. ÚŘAD PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7 tel.: 234 665 555, fax: 234 665 444 e-mail: posta@uoou.cz, www.uoou.cz Vyřizuje : JUDr. Tuscany Praha 24. června 2013 Vážený pane, Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen „Úřad“) obdržel dne 13. června 2013 Vaši stížnost na postup společnosti Telefónica Czech Republic, a.s., IČ: 60193336, při uchovávání Vašich osobních údajů v databázi této společnosti a v Nebankovním registru klientských informací Společnosti pro informační databáze, a.s., IČ: 26118513 (dříve SOLUS, zájmové sdružení právnických osob, IČ: 69346925). K této věci Vám sdělujeme: Na základě ustanovení § 63 odst. 1 písm. b) bod 3. zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, zpracovává podnikatel poskytujícím veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (Telefónica Czech Republic, a.s.) jako správce, osobní údaje subjektu údajů, uživatele, nepodnikající osoby, podle ustanovení § 5 odst. 2 písm. a) a b) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), bez souhlasu subjektu údajů. Rodné číslo je v daném případě využíváno v souladu s ustanovením § 13c odst. 1 písm. b) zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, rovněž bez souhlasu jeho nositele. Případný souhlas udělený při uzavírání smlouvy by se tedy mohl týkat toliko zpracování osobních údajů Společností pro informační databáze, a.s. Takový souhlas se zpracováním osobních údajů, jako jednostranný právní úkon, je možné odvolat. Jakmile pomine účel zpracování (např. zánik, neexistence dluhu, ukončení smluvního vztahu), je správce (Telefónica Czech Republic, a.s.) a/nebo na základě jeho pokynu zpracovatel (Společnost pro informační databáze, a.s.) podle kogentního ustanovení § 20 odst. 1 zákona povinen i bez odvolání souhlasu provést likvidaci osobních údajů. Případné ustanovení Všeobecných obchodních podmínek o možném zpracování osobních údajů po určitou dobu od zániku smluvního vztahu je z hlediska ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) a § 20 odst. 1 zákona v daném případě právně irelevantní. Souhlas, jako jednostranný právní úkon, je kategorií občanskoprávní. Rozhodnutí (deklaratorní povahy), jímž je autoritativně zjišťována existence či neexistence právního úkonu, resp. sporných subjektivních práv nebo povinností, však přísluší zásadně soudu. Neplatnost právního úkonu (souhlasu) podle §§ 37 odst. 1 a 39 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, by tedy nemohla být z moci úřední prohlašována ve správním řízení, tedy v kompetencích svěřených Úřadu podle zákona. Stejně tak Úřad nemůže posuzovat závazkové vztahy, v tomto případě existenci či neexistenci pohledávky. Doporučujeme Vám požádat (nejlépe doporučeným dopisem) podle § 12 zákona správce, společnost Telefónica Czech Republic, a.s., o informaci o zpracování Vašich osobních údajů, kterou je povinen Vám předat bez zbytečného odkladu, a podle § 21 odst. 1 písm. a) a b) o vysvětlení a o likvidaci Vašich osobních údajů, a to i v registru SOLUS, kterou je správce povinen na základě ustanovení § 21 odst. 2 zákona provést neprodleně. Zákon je k dispozici též na webových stránkách Úřadu na internetové adrese http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=4&submenu=5. S pozdravem JUDr. Zdeněk Koudelka v. r. ředitel odboru pro styk s veřejností |