1. |
Jana Tykalová
2. Listopad. 15 (Po) - 07:08
ID příspěvku na Operátoři.cz: 5528
|
Reagovat
| Poslat tip emailem
| Nahlásit
Se vstupem na telekomunikační trh virtuálních operátorů je ve všeobecných obchodních podmínkách mnoho chyb, jsou zde nepřesné informace, dost informací schází a nebo v nich jsou zvláštní poplatky které nevyžadují ani zprostředkovatelé kteří poskytují svým mobilním operátorům v přeprodeji své služby.
ČTÚ proto vydal dokumentaci o tom co mobilní operátoři smějí a co zase ne. Pomůže jistě virtuálním operátorům, ale také O2, T-Mobile a Vodafone. Každý virtuální operátor musí ve svých VOP uvádět v jaké síti působí část operátorů používá sítě partnera tzv. žlutou síť nebo červenočernou to není, ale v pořádku! Dále se neuvádí kam se obrátit v případě reklamace. Výpovědní lhůta smí trvat nejdéle 30 dní. Automatické prodlužování není dovoleno. V případě smlouvy na dobu určitou smí operátor po zákazníkovi požadovat úhradu 1/5 součtu MSL (minimálního měsíčního plnění) např. při 500 Kč a 14 měsíců jde o smluvní pokutu 1400 Kč. Každý mobilní operátor poskytující služby na dálku musí dodržet 14 dní na vyzkoušení i to je porušováno! Na internetových stránkách by měla být mapa pokrytí zde většina virtuálních operátorů má přesměrování přímo na stránky síťovéhovoperátora nebo zmrzlou mapu ve které nic nenajdete obojí je špatně! Každý mobilní operátor musí na sebe uvádět kontakt. Většina sděluje své číslo infolinky a e-mail, ale adresa nikde! Každý mobilní operátor musí mít licenci od ČTÚ. Ten kdo ji nemá je nebezpečný pro zákazníka. Služby telekomunikační by neměl věřejně poskytovat! |